reklam

Manşet

Microsoft kamu stratejik planlama ve performans programi çözumleri

Yazar Unknown 13 Eylül 2011 Salı 0 yorum
Performansın Ölçülmesi

Kamu kurumlarındaki çıktıların ve sonuçların farklı özellikler taşıması nedeni ile performans ölçütleri kurumlara göre farlılık arz etmektedir. Aynı zamanda kurum içinde farklı grupların varlığı ve ilgileri, performans ölçümünün de farklılaşmasına yol açmaktadır. Örneğin yöneticiler; verimliliğe ve yıllık hedeflere ulaşamaya odaklanırken, politikacılar; maliyetlere ve politika hedeflerine ulaşmaya, hizmetten yararlananalar ise hizmet kalitesine ilgi duyarlar.

 

Dolayısı ile kurumsal performansın tüm bu boyutlarını ölçen ölçütler kısaca aşağıdaki gibi tanımlanabilir:

  • Girdi Ölçütleri – Kullanılan kaynaklar

  • Çıktı Ölçütleri – Tanımlanan faaliyetler

  • Sonuç Ölçütleri – Ulaşılan sonuçlar

  • Tutumluluk Ölçütleri – Kaynakların ne kadar az masrafla kullanıldığı

  • Verimlilik Ölçütleri – Kaynakların ne kadar iyi kullanıldığı

  • Etkinlik Ölçütleri – Hedeflere ne ölçüde ulaşıldığı

  • Kalite Ölçütleri – Hizmet kalitesi süreçlerinin, sonuçların ihtiyaçları karşılama derecesi

  • Finansal Ölçütler – Kurum veya birimin maliyet hedefleri


 

Performansın ölçülmesi zor ve karmaşık bir süreçtir. Uygun ölçüm prosedürleri ile güçlendirilmiş ölçülerle birlikte geçerli, güvenilir ve dengeli bir performans ölçüleri ve ölçü seti oluşturma ve ölçüm sistemini uygulamaya alma istikrarlı çalışmayı gerektiren tekrarlayıcı bir süreçtir.

Performans ölçütlerinin belirlenmesinde aşağıdaki süreçler izlenebilir:

  • Varılmak istenilen hedefle ilgili olarak neyin bilinmesi ve öğrenilmesi gerektiğine karar verme – Neyi ölçeceğiz?

  • Performans hakkında en iyi bilgiyi gösterecek ölçü türü/setini belirleme – Ne ile ölçeceğiz?

  • Ne tür bilgilere ve verilere ihtiyaç duyulduğunu saptama – Hangi verileri toplayacağız?

  • Verilerin nasıl ve kimler tarafından toplanacağını planlama – Verileri nasıl toplayacağız?

  • Ölçümün hangi sıklıkla yapılacağını tespit etme – Verileri hangi sıklıkla toplayacağız?

  • Ölçün sonuçlarının nasıl analiz edileceğini belirleme – Verileri nasıl yorumlayacağız?

  • Ölçüm sonuçlarının nasıl sunulacağını kararlaştırma – Kime hangi formatta raporlayacağız?


 

İyi bir performans ölçü seti her zaman eksiksiz bir şekilde belirlenmeyebilir. Dahası oluşturulan ölçü setinin kurum içinde benimsenip kullanılması her zaman mümkün olmayabilir. Bu nedenle, performans ölçülerinin olumlu bir etki yaratması ve kurumsal süreçlerde etkili bir rol oynayabilmesi için bir iyi performans ölçüm sistemine ihtiyacınız olacaktır.

Söz konusu performans ölçüm sistemi temel olarak aşağıdaki aşamalar sürecinde uygulamaya alınır.

  • Faaliyetleri ve hedefleri doğru şekilde belirlemek,

  • Uygun performans ölçüleri tespit etmek,

  • Verileri toplamaya, raporlamaya ve izlemeye yönelik doğru teknik araçları uygulamaya koymak.

  • İşte bu noktada esnek Microsoft İş Zekâsı platformu; raporları kolayca oluşturmak, güçlü gösterge tabloları yapılandırmak ve karmaşık görünümlerini oluşturmak için gelişmiş yetenekleri ile aşağıdaki gibi teknik araçlar sunmaktadır.




Microsoft Kurumsal İş Zekası platformunda Microsoft SQL Server üzerine inşa edilen ve Microsoft SharePoint Server 2010′un PerformancePoint Hizmetleri bileşeni, kurumun performansını monitör etmeye, sonuçları görsel olarak analiz etmeye ve kurumun geleceğini planlamaya yardımcı olan entegre bir performans yönetim aracıdır.

PerformancePoint aracı, performans bilgisinin süreklilik temelinde elde edilmesini ve bu bilgiden yararlanılmasını sistemli bir biçimde yönetir. PerformancePoint, stratejik bir plandan performans ölçülerinin tespit edilip bir set oluşturulmasına ve performans ölçümüne ilişkin kurumun performans yönetimi için ihtiyaç duyacağı aşağıdaki fonksiyonellikleri sağlar:

Hiç yorum yok: